مفاجآت جديدة في قضية الطفلة سهير خنق و هتك عرض

مفاجآت جديدة في جريمة قتل الطفلة سهير هتك عرض والجناة تحت سن 15، حيث كشفت تحقيقات النيابة العامة في جريمة الطفلة سهير البالغة من العمر 3 سنوات، والتي تم العثور عليها داخل شكارة في قرية تابعة لمركز المنصورة.

وبينت التحقيقات ان الطفلتين 9 سنوات و 12 سنة ارتكبا جريمة القتل بعد هتك عرض الطفلة أثناء لعبهما وعندما صرحت قامتا بكتم أنفاسها حتى فارقت الحياة.


اقرأ ايضاً: “متعرية جدة” وسم غاضب ينتشر على تويتر- فيديو متداول!


وكان اللواء رأفت عبد الباعث قد تلقى اخطاراً من مركز شرطة المنصورة من الأهالي بالعثور على جثة الطفلة سهير بعد يوم من اختفائها، وتم نقل الطفلة الى المشرحة التابعة لمستشفى المنصورة الدولى تحت تصرف النيابة العامة، والتي قامت بدورها انتداب الطب الشرعي لتشريح الجثة وبيان السبب وراء وفاتها وكشف ملابسات الواقعة وإلقاء القبض على الجناه.

وكشف تقرير الطب الشرعي أن سبب الوفاة الاختناق نتيجة كتم الأنفاس مع وجود آثار لمحاولات لهتك عرض الطفلة سهير بمنطقة المهبل والتبرز من فتحة الشرج.

فيما اكدت تحريات فريق المباحث ان الجناة هم جارة الطفلة وبناتها الاثنتين وذلك اثناء لعبهم معها، وقد قامت المباحث بالقاء القبض على الام وابنتها .

وفي أقوال الأم للنيابة العامة أن طفلتها احضرت سهير للعب معهم كالمعتاد وانهما كانتا في احدى الغرف وانها كانت منشغلة في القيام ببعض أعمال المنزل، وعندما دخلت على الغرفة وجدت بناتها جالستين على ظهر الضحية بعد كتم نفسها وتفاجئت الأم بأن الطفلة فارقت الحياة.

وانهارت الأم خلال أخذ أقوالها قائلةً: ” سألت البنات عما حدث فاجابتا ان الطفلة سهير لم تكن ترتدي ملابس داخلية، وانهما كانا يلعبان “عروسة وعريس” ودخلا بها للدولاب وحاولتا ادخال اصابعهما في مهبلها بالعنف. و باشرت الطلفة بالصراخ الا انهما انها جلستا فوق صدرها وكتما نفسها لكي تتوقف عن الصراخ ولكنها توفيت.”

واضافت الام:” عملت كدة عشان خفت على بناتي “وقامت الجهات المختصة بتحرير الواقعة واتخاذ الاجراءات .القانونية  

فيما قام رواد مواقع التواصل الاجتماعي بالعتبير عن غضبهم الشديد من خلال وسم ” حق سهير لازم يرجع” وعلق ابراهيم حسن:

الناس اللي مكبره دماغها او الناس اللي عامله مش شايفين الحقيقه عاوز بس اقول لهم ان لو كانت بنتك اللي “اتعمل فيها كده مكنتش هتسيب حقها وهتطلب من كل الناس تقف جمبك وتساعدك انك تجيب حقك ..

الست اللي قتلت سهير دي لو طلعت منها هنلاقي كل يوم جريمه ابشع من دي وبرضه هيجيبوها ف العيال الصغيره لانهم لسه تحت السن ومش هيحصل ليهم حاجه فياريت نحط حاجه زي دي ف دماغنا ونقف جمب احمد (ابو سهير) علشان نرجع له حق بنته وعلشان مفيش كلب بعد كده يفكر يقرب من اي طفل ف البلد

وبدورها قامت وفاء بالتعليق: “المجرمه هتفلت من الإعدام ضحت بأولادها عشان ما تتشنق هتفلتي من محكمه الارض هتروحي فين من محكمه السماء هتروحي فين من ربنا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي البلد كلها شايله ذنب سهير مش عارفين نجيب حق طفله”

One thought on “مفاجآت جديدة في قضية الطفلة سهير خنق و هتك عرض

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: