الحكاية يعرض اعترافات جريمة فتاة المعادي – فيديو

عرض الزميل عمرو أديب في برنامج “الحكاية”  المعروض على قناة ام بي سي مصر،  اعترافات المتهمين بجريمة  مريم المعروفة إعلاميا بلقب “فتاة المعادي”، التي قُتلت في حادث سحل، حيث قررت النيابة العامة حبس المتهمين لمدة 4 أيام.

وجاء في أقوال المتهمين حيث قال المتهم الأول في الواقعة وليد عبد الرحمن، 34 عاما، سائق ميكروباص: ” إنه استلم الميكروباص صباحا وظل يعمل عليها حتى الساعة الثانية ظهرًا: “نزلنا المعادي نلف شوية عشان نشوف حد ناخد منه شنطة، وقابلنا فتاة في شارع 9 بالمعادي، خطف منها الشنطة صرخت والناس اتلمت وجريت ورانا”.

وأضاف قائلاً: “طلعنا على الأوتوستراد وإحنا راجعين عند كوبري دار السلام رمينا الشنطة وقبلها فتشناها ولقينا فيها 85 جنيه بالظبط وأكتر من فيزا كارد وأخدت المكياج بتاعها وبقية الشنطة رميتها”.


اقرأ ايضاً:


وفي ما جاء بأقوال المتهم الثاني، محمد أسامة، إنه عمل مع المتهم الأول على الميكروباص بداية من الساعة السابعة صباحا حتى الساعة الثالثة والنصف عصرًا: “قلنا ناخد شنطة، ولقينا بنت محجبة ماشية على الجنب اليمين وإحنا كنا ماشيين وراها، سحبت الشنطة وعافرت معايا ووقعت في الأرض وأخدت الشنطة ووليد جري بالعربية ووصلنا لحد البيت عنده، فتحنا الشنطة ووليد أخد علبة المكياجات، وقسمنا الفلوس ورمينا الشنطة ومشينا

اترك رد

%d مدونون معجبون بهذه: